tisdag 1 maj 2018

Den senaste veckan



Nästan en vecka sedan sist, och kan säga att jag inte haft tid eller ork att sätta mig ner för att skriva nått. Men nu tror jag allt börjat återvända till ett mera lugnt tempo. Sista tentan för hela skoltiden skrev jag i måndags och den sista grupparbetet inlämnades också. Nu återstår bara att orka ta sig igenom en tre dagars kurs om EU energy law, hoppas verkligen kursen blir intressant. Från och med nästa vecka börjar jag arbeta heltid vilket ska bli riktigt skönt. Att endast behöva tänka på jobbet om dagarna och sedan ha tid för vad man vill om kvällarna ska bli så härligt.  

Hittills idag har det varit en riktigt härlig och lugn dag. En promenad med hunden, en sväng till butiken för att köpa ingredienser till hemlagad pizza samt lite plantering av växter som blev införskaffade till balkongen. Och klart hjälpte denna lilla typ här nedanför mig genom att äta massa som hon inte borde äta, rota i myllan och bara allmänt gå i vägen. Men nog är hon söt för det. Ikväll blir det pizzadejt med mannen i form av hemlagad pizza och mjöd valborg till äran.






Inga kommentarer :

Skicka en kommentar