söndag 3 juni 2018

Studentfirande, kväll med vänner och en lugn söndag



I skrivande stund sitter jag här med en ansiktsmask. Verkligen skönt att ta hand om sig själv, speciellt efter en relativt händelserik helg. I fredags efter jobbet blev det att styra bilen norrut mot hemtrakterna. Fredagskvällen spenderades hemma hos svärföräldrarna tillsammans med mannen och även min mamma. Det var nämligen så att min fina svägerska, alltså mannens syster tog studenten i lördags. Och fredagen hjälptes vi åt att fixa det sista inför dagen. För min del blev det dekoration av smörgåstårtorna, riktigt roligt hade vi i alla fall. Väl hemma hos mamma blev det att gå raka vägen till sängs. 



Lördag förmiddag åkte vi in till en super trevlig butik i Karleby som säljer begagnade märkeskläder. Kan verkligen rekommendera Mirabell åt dem som gillar kläder och bra service. Och inte gick vi tomhänta därifrån varken jag eller mamma. Mamma hittade en fin blus och jag hittade en svart klänning från Anna Field med gulddetaljer. Sedan blev det att handla inför kvällen på sommarstugan. 



Klockan två åkte vi till mannens hemgård för att fixa i ordning det sista. Vädret var hur fint som helst och dagen blev riktigt härlig verkligen. Mycket blev det att stå i köket men så roligt att kunna hjälpa till. Fina Petra har verkligen förtjänat sin studentmössa. På kvällen blev det att åka till vår sommarstuga för att invänta lite vänner. Det blev en riktigt lyckad kväll måste jag säga. 



Idag blev det lunch hemma hos mamma och sedan åkte vi hem till Vasa. Denna söndag blev en riktigt slapp dag efter helgens händelser. Fruktfat Youtube och ansiktsmask. Bra så. Nu är man hoppeligen rätt så utvilad inför den kommande veckans jobb. 


14 kommentarer :

  1. Verkar som du haft en riktigt lyckad helg! Låter tipp topp! :)

    SvaraRadera
  2. Blev riktigt sugen på frukt !! 😍

    SvaraRadera
  3. Ser så gott ut! Mums!! Nu blev jag sugen på en massa frukt i sommarvärmen! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha så kan det bli, men frukt är ju så gott.

      Radera
  4. Så kul med studentfirande :) så gott det ser ut :)

    SvaraRadera
  5. Härligt. Med firande och en bra helg. Nästa helg kommer jsg också fira student. Min bror tar :)/ nouw.com/melanc

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men så kul, hoppas ni har en fin fest nu i helg!

      Radera