torsdag 24 maj 2018

Everyday Minerals


Mineralsmink, nått jag aldrig provat på. Har den senaste tiden försökt välja så naturligt smink som det bara är möjligt då jag behövt fylla på med nått nytt. Speciellt noggrann har jag blivit med vad jag använder för foundation på grund av att den ligger närmast huden. Min favorit har denna våren varit från Idun, den är riktigt täckande och bra. Men ibland har jag saknat att ha nått mera lätt i ansiktet, nått som endast ger lätt täckning och känns lätt på huden. Och även nått som skulle skydda huden då man är utomhus. 





Men tror mitt letande äntligen är över, fick nämligen bekanta mig med Everyday Minerals som är ett märke som tillverkar helt veganska mineral smink produkter som inte är djurtestade. Märket kommer ursprungligen från Texas men har även börjat säljas här i Finland. Märket har flera olika produkter, allt från mineralfoundation, läpprodukter, ögonskuggor och highlighters. Det vill säga att det verkligen är möjligt att göra hela sitt smink med endast naturliga produkter. Nedan kommer jag kort berätta om dessa tre produkter med vars hjälp du kan få till en lätt och naturlig vardagssminkning.




Everyday Minerals Mint Jojoba är en korrigeringsprodukt som skall korrigera röda toner i huden. Själv har jag couperosa hud vilket gör att jag relativt ofta har röda kinder och andra rodnader på huden. Denna korrigeringsfärg har som uppgift att minska rodnaden, vilket jag tycker den lyckas riktigt bra med. Det krävs en del övning att få det bra, som jag märkt att det behövs med alla mineral sminkprodukter. Det gäller att applicera med rätt touch. 


Everyday Minerals Base Semi-Matte i färgen 1N är själva foundation. Det finns tre olika att välja mellan. Denna semi - matte, matte och den mest återfuktande Jojoba. Och bäst av allt att det finns även för varje typ både varm, kall och neutrala toner att välja mellan. Super bra tycker jag, sällan det finns bra utbud med detta bland olika foundation, alla har vi ju olika hudtoner helt enkelt. Denna foundation går att både applicera så man får en lätt sminkning, men med övning får man också till en relativt täckande resultat. 


Everyday Minerals Sunny highligther puder är som nämnt en typ av highlighter och denna är jag mest nöjd med. Älskar resultatet av denna och den ger verkligen en riktigt fin glow, huden ser helt enkelt frisk ut. 




För att sammanfatta får man med hjälp av dessa tre en riktigt fin bassminkning och huden ser frisk ut tack vare dessa. Jag tror även om man använder dessa dagligen kan huden börja må bättre tack vare de naturliga ingredienserna i produkterna. Att lära sig använda dessa var dock svårt i början tyckte jag, det var speciellt svårt att få till en tillräckligt täckande resultat, men med övning går det hur bra som helst. 

Har du provat mineral smink? 





Inga kommentarer :

Skicka en kommentar