tisdag 22 maj 2018

22 saker jag lärt mig under mina 22 år.

Idag är det ingen vanlig dag för jag fyller hela 22 år. Känns ibland verkligen inte som jag redan levt 22 år, och har svårt att tro att jag även åstadkommit relativt mycket i mitt liv redan. Jag har blivit student, flyttat hemifrån, gift mig med min fina man, skaffat en underbar mops och studerat till tradenom vilket jag även kommer få betyg på nu på fredagen. Känns verkligen overkligt detta, haha. Man lär sig mycket under åren även om man inte alltid reflekterar över det. Dessa 22 saker har jag lärt mig hittills:



1. Livet är inte lätt alltid men du klarar dig bara du kommer ihåg att det kommer att komma bättre dagar då allt ser ljusare ut.

2. Ibland tappar du kontakten med vänner du trodde skulle finnas där för alltid. Men vänner som är menade för att finnas där för dig kommer alltid att göra det även om det går flera månader utan att ni ses.

3. Du är bra som du är.

4. Du kommer att bemöta svårigheter men de kommer att göra dig starkare. 

5. Allt har sin tid, så är det bara.

6. Kom ihåg att vara positivt inställd, att vara positiv gör det så mycket lättare för dig.

7. Alla behöver inte tycka som du och tycka att det du gör är rätt, bara du känner dig själv och vet vad som är bäst för dig. 

8. Våga gå emot strömmen, du mister inget genom att göra det.

9. Det är okej att må dåligt, det finns perioder i livet då allt inte känns bra och man inte mår så bra. Men det är mera än okej.

10. Man måste våga ta tag i och behandla saker man utsätts för. Det funkar inte med att bara ignorera  saker utan man bör helt enkelt ta tid och gå igenom saker och ting.

11. Att vara tacksam ger en så bra grund för allt.



12.Man behöver vila, det går inte att köra hundra utan vila. Till slut kommer man eventuellt köra slut på sig själv.

13. Var dig själv helt enkelt.

14. Ingen är perfekt, så är det.

15. Att våga be om hjälp är så oerhört viktigt även om det känns svårt.

16. Du vinner ingenting genom att jämföra ditt liv med någon annans. Alla har vi olika grunder och förutsättningar.

17. Man behöver inte ta sig själv så seriöst varje gång.

18. En promenad i frisk utomhusluft kan göra din dag så mycket bättre.

19. Allt har sin mening, fastän det ibland kan kännas som en sak verkligen inte kan ha haft någon  större mening.

20. Att stiga upp tidigt om morgnarna och äta en lugn frukost är så värt mödan.

21. Stressa inte och oroa dig inte i onödan.

22. Njut av det lilla i vardagen.



9 kommentarer :

  1. Så sant som du skriver i din lista 🌸 Och stort grattis på födelsedagen! Hoppas du haft en toppendag 🎈❤️

    SvaraRadera
  2. bra skrivet o allt är så sant :D

    SvaraRadera
  3. så sant så. Livet är upp å ner ibland. Men så är det. Grattis på födelsedagen. hoppas du haft en bra dag :)

    SvaraRadera