onsdag 16 maj 2018

Lyx vs Budget: Ögonbrynspenna



Att se till att ögonbrynen är bra gör så mycket tycker jag, tycker själv jag ser mera alert ut också bara man fixat till dem lite. Har provat på många olika ögonbrynsprodukter under tiden jag gjort mina ögonbryn. Första produkten kom från NYX och var deras tame & frame pomade. Den var helt okej, men tycker förpackningen och sättet att applicera var inte till för mig. Gillar definitivt penformatet bättre. Följande jag provade var Benefits goof proof eyebrow pen som jag totalt älskade. Men på grund av att produkten inte säljs hemma i Finland var det så svårt att få tag på ny produkt då min första tog slut.



Den tredje jag köpte mig var denna nedan från MAC, vilken jag tycker var helt okej. Ett minus med denna är att pennan är så bred och det är svårt att få till naturliga strån då man applicerar. Riktigt bra färg och pigment har den ändå. Men det svider ju i plånboken en del då man vill köpa en nt då den gamla tar slut. Men tur var stötte jag dock på denna från budget märket Catrice, och blev så förvånad över hur billig den var så beslöt mig för att ge den en chans. Och tur att jag gjorde det, kan nämligen konstatera att den vinner galant över MACs ögonbrynspenna! Älskar då pennan är så tunn vilket gör det så enkelt att få till fina och naturliga bryn. Färgen var också riktigt bra för mig, ett minus är att de endast har tre relativt mörka färger i sitt utbud och denna jag har är den ljusaste. Denna från Catrice är också så lätt att applicera och ger en fin resultat tycker jag. 




Jag kan alltså verkligen rekommendera denna, både på grund av priset men även på grund av själva produkten och hur den gör sitt jobb. Alltid lär man sig nått nytt, budget smink behöver ej vara dåligt det heller.




6 kommentarer :