lördag 5 maj 2018

Inredning, inspiration och jag



Inredning har börjat intressera mig allt mera. Speciellt den senaste tiden har jag haft sånt sug efter att inreda, känns som jag kunde börja från början. Ja allt från att välja färg eller tapet på väggarna, välja nya möbler och välja de små avgörande inredningsdetaljerna. Men just nu får jag nog endast hålla mig till att piffa upp lägenheten vi bor i med lite färska blommor nu som då. Men att börja total möblera om känns inte så vettigt helt enkelt. 



Detta för att om allt går enligt planerna kommer vi inom ett år ha flyttat eller i alla fall påbörjat flytten till vårt framtida hus. Att vi ska få ta över mitt barndomshem känns riktigt bra. Huset är relativt bra i skick, men vi kommer att renovera en del. Allt från totalrenovering av ena sidan av huset som ska bli till ett vardagsrum, tvättstuga och ett sovrum till småfix. Det kommer att finnas en del att göra men det ser jag framemot, att helt enkelt få sätta sin egen stil och drömmar i uppfyllelse ska bli så kul. I en lägenhet är man ganska limiterad, till exempel har vi betongväggar vilket gör det svårt att hänga nått på väggarna. Men ett år till så blir det att påbörja inreda vårt framtida hem. 



Fastän det än är länge tills detta sker kan man alltid leta efter inspiration och idéer. Idéer till inredning hittar jag oftast på Pinterest, tidningar, Instagram och även på bloggar. I och med detta samarbete fick jag bekanta mig med en typ av inredningsblogg, nämligen Great idea Hub. På sidan finner man tips om olika saker angående inredningen och även diy idéer. Nya inlägg kommer också upp med jämna mellanrum. Detta är en sida du garanterat hittar bra tips angående inredning. 





Att leta idéer är så roligt och har även börjat samla allt jag gillar i en och samma mapp på datorn. just nu gillar jag stilren inredning med lite detaljer som är inspirerade från skandinavisk stil. Vilken stil som kommer att väljas till vårt framtida hem är öppet men är öppen för allt. Mycket kan ju förändras på ett år. Men att samla idéer och inspiration är aldrig fel.

Var hittar du inspiration till inredning?




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar